اصول اساسي کاشت مو

چه موقع مي توانم کاشت مو انجام دهم؟

افرادي که ريزش مو دارند و نسبت به چند ماه قبل مقدار زيادي از موهاي خود را از دست داده اند هميشه استرس از طاس شدن دارند و دوست دارند هر چه زودتر کاشت مو انجام دهند و دوستان و آشنايان آنها را با چهره کم مو نبينند و ريزش موي خود و کم مويي خود را پنهان مي کنند . سوال مهم و اساسي اين افراد اين است که چه موقع مي توانم کاشت مو انجام دهم و آيا کاشت مو به موهاي موجود فعلي خودم آسيبي نمي زند يا بايد تا ريزش کامل يا ريزش همه موها و طاسي کامل صبر نمايم و بعد اقدام به کاشت نمايم ؟

کي مناسب کاشت مو هستم ؟

اگر ريزش مو داريد و ريزش موي شما قطع شده و ريزش موي فعال نداريد و در شش ماه گذشته تغيير زيادي در تراکم موهاي شما ايجاد نشده به شرط زير مي توانيد کاشت مو انجام دهيد :

موهاي شما بايد آنقدر کم شده باشد که در زير نور معمولي پوست سر شما واضحا ديده شود و موها نبايد آنقدر زياد باشند که براي ديدن پوست سر نياز به نور مستقيم يا آفتاب باشد .

بنابراين نياز نيست تا طاسي کامل صبر کنيد اما معمولا موقعي مي توان کاشت انجام داد که موها خيلي کم پشت شده و حالت کرکي ايجاد شده و عملا مردم به آن منطقه طاس يا کچل مي گويند . 

به دلايل زير نبايد براي فردي که هنوز ريزش مويش کامل نشده و ريزش موي فعال دارد و يا هنوز مقدار زيادي مو در منطقه کاشت دارد کاشت مو انجام داد :

الف – اگر در منطقه اي که موي زيادي وجود دارد بخواهيم کاشت انجام دهيم يعني لابلاي موها بخواهيم مو اضافه کنيم يا تراکم بدهيم باعث آسيب به موهاي فعلي فرد مي شويم . از آنجايي که در کاشت مو از داروهاي منقبض کننده عروق خوني استفاده مي شود و نيز به دليل ايجاد تعداد زيادي سوراخ در منطقه کاشت اگر موهاي فعلي اين منطقه زياد باشند اين موها آسيب مي بينند و در نهايت نتيجه برعکس مي شود و نه تنها تراکم منطقه کاشت بيشتر نمي شود بلکه ممکن است کمتر هم بشود .

ب – اگر فردي که ريزش موي فعال دارد کاشت مو انجام دهد از آنجايي که نتيجه نهايي کاشت حدود يک سال طول مي کشد تا ديده شود  و در اين مدت ريزش موهاي فرد ادامه دارد و مثلا ما ده هزار تار مو مي کاريم و در اين يکسال فرد پانزده هزار تار مو ريزش طبيعي داشته . پس از اتمام يک سال فرد مورد نظر متوجه مي شود تراکم سرش نسبت به سال قبل کمتر شده و همه تقصيرها را به گردن پزشک کاشت مو مي اندازد و نارضايتي و مسائل قانوني ايجاد مي شود .

ج – فردي که ريزش مويش کامل نشده و هنوز ريزش موي فعال دارد مشخص نيست چقدر از سرش نهايتا دچار طاسي مي شود و اگر در حال حاضر کاشت مو انجام شود مقدار زيادي از بانک مو مصرف مي شود و اگر بعدها وسعت طاسي زياد شود ممکن است بانک مو براي کاشت مناطق مهمتر نداشته باشيم و چهره نهايي فرد بسيار مخدوش مي شود . مراجعين زادي هستند که در سنين پايين کاشت در مناطق شقيقه ها را انجام داده اند و اکنون بعد از چند سال طاسي وسيع در وسط و پشت سر دارند اما بانک موي بسيار کمي براي آنها باقي مانده و عملا نمي توان کار زيادي براي آنه انجام داد و کمي موي در شقيقه ها دارند و بقيه سر طاسي کامل دارد چهره اي بسيار بدتر از طاسي معمولي !

دوستم موهايش کم پشت شده بود شما قبولش نکرديد جاي ديگري کاشت انجام داده اکنون هم خيلي سرش پر پشت شده !!

آري در بعضي مواقع کاشت مو لابلاي موهاي موجود باعث صدمه زدن به اين موها نمي شود و از آنجايي که ايجاد زخم در سر باعث افزايش خونرساني سر مي شود همين امر باعث مي شود موهاي کرکي که در حال ريزش هستند موقتا برگشت کنند و تبديل به موي ترمينال ضخيم شوند و فرد نتيجه بسيار خوبي مي گيرد زيرا هم موي کاشته شده اضافه شده و هم مقداري موي کرکي تبديل به موي ضخيم شده .

اما اين اتفاق براي همه نمي افتد و تعداد اندکي از افراد اين نتيجه را مي گيرند و بيشتر افراد نتيجه برعکس مي گيرند و پزشک خوب معمولا به خاطر درصد کمي احتمال نتيجه خوب ريسک خراب شدن کار را به همه افراد تحميل نمي کند ! ( مشخص نيست موي چه فردي مي ريزد و موي چه کسي نمي ريزد ) . مزيد بر اين بايد بدانيد آن تعداد مويي که بخاطر کاشت مو از حالت موي کرکي به موي ضخيم تبديل شده اند بعد از مدتي مجددا به حالت قبلي بر مي گردند و نهايتا دچار ريزش مي شوند و اين موها دائمي نيستند .

دکمه بازگشت به بالا