جدیدترین روشهای کاشت موروشهای کاشت مو

روش FIT در کاشت موی طبیعی

روش  اف آی تی=  FIT یا  (Follicular Isolation Technique) و یا با اصطلاح اروپایی و آمریکائی   FUE = Follicular unit Extraction  یکی از جدیدترین روش های برداشت و کاشت مو می باشد که نیازی به جراحی یا هیچگونه برش و بخیه ای ندارد. درنتیجه دوران نقاهت کوتاهتری داشته و بیمار پس از انجام این روش درد کمتری را تجربه خواهد نمود.  در این روش موها به صورت دانه دانه و گرافت گرافت برداشته و کاشته می شوند و بیمار درد کمتری را در دوران نقاهت خود تجربه می کند .

تکنیک برداشت FIT

در این روش برش و بخیه نداریم اسکار و خط بخیه پشت سر ایجاد نمی شود و عمل جراحی برای پزشک و بیمار راحت تر انجام می شود .اینکه پشت سر بیما خط بخیه نداریم برای پزشک و بیمار بسیار دلچسب است . در تکنیک برداشت FIT درد شب اول از روش جراحی کمتر است . هراس بیمار نیز نسبت به این روش کمتر است .در این روش در یک جلسه می توان از کل بانک مو برداشت نمود و در یک جلسه معمولا موی بیشتری نسبت به روش FUT می توان از پشت سر بیمار برداشت و کاشت نمود .اما معمولا عمل دوم مقدار موی کمتری می دهد .

روش اف آی تی روش اصلی برداشت و کاشت مو در اکثر مراکز کاشت مو می باشد . تا چند سال قبل برداشت اف ای تی به روش دستی و با پانچهای دستی که با حرکت دست پزشک یا تکنسین کار می کردند انجام می شد اما از چند سال قبل با معرفی دستگاه میکروموتور روش برداشت اف آی تی نیز توسط دستگاه برقی انجام می شود یعنی  نیروی گردش پانچ برداشت اف آی تی را قدرت برق تامین می کند از این روی برداشت اف آی تی هم راحت تر شده است و هم سریعتر . دقت بفرمایید دستگاه های میکرموتور که در همه مراکز کاشت مو استفاده میشوند دستگاه اتوماتیک برداشت کاشت مو نیستند اما متاسفانه به این نام تبلیغ می شوند .

در حال حاضر روش اف آی تی پیشرفت زیادی نموده است و انجام آن هم راحتتر شده ، هم سریعتر شده و هم کیفیت کاشت اف آی تی بهبود یافته و اکثر مراکز فقط این روش را انجام می دهند و روش جراحی FUT و ترکیبی کمتر انجام می شود . در کلینیک ما هم فقط این روش انجام می شود و ما دیگر روشهای جراحی را انجام نمی دهیم .

نکته بسیار مهم اینکه روشهای جدیدی که هر روز اختراع می شوند و تبلیغ می شوند همه و همه همین روش اف آی تی هستند بدون کوچکترین تفاوت یا کیفیت بهتر یا بدتر . فقط اسم جدید هستند همین ! بنابراین اسامی

SUT , micrograft , میکروگرافت ، سوپراف یو ئی ، super fue , super fue plus ، سوپرگرافت

یا هراسم جدید دیگری همه همان روش اف آی تی هستند و حتی در جزئیات هم با یکدیگر تفاوتی ندارند !

منطقه برداشت و کاشت مو در FIT
منطقه برداشت و کاشت مو در FIT

یک نمونه فیلم به روش FIT پس از رویش کامل موها راببینید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا