کاشت مو در خانم ها

کاشت مو در خانم ها نیز انجام می شود گر چه نوع کاشت مو و نتیجه آن در بانوان اندکی با آقایان متفاوت می باشد .

نوع کار و روش ها در آقایان و خانم ها تفاوت زیادی ندارد و برداشت و کاشت مو به یکی از سه روش اصلی fut یا fit  ویا روش ترکیبی انجام می شود . در حال حاضر ما فقط از روش fit استفاده می کنیم و روشهای جراحی را انجام نمی دهیم .

کاشت مو در خانم ها با روش ترکیبی
کاشت مو در خانم ها در کلینیک دکتر رضائی

مشکل اصلی در خانمها کوتاه کردن موها در منطقه کاشت می باشد . به دلیل افت کیفیت کاشت مو اگر منطقه کاشت کوتاه نشود ، طبق قانون کلی ما همیشه منطقه ای که احتیاج به کاشت دارد را با ماشین شماره یک کوتاه می کنیم . در مورد کوتاه کردن پشت سر نیز باید موهای پشت سر کوتاه شود . اما در این حالات برعکس آقایان که ما معمولا کل موها را کوتاه می کنیم در خانمها می توان فقط قسمتهای لازم را کوتاه نمود و بعضی از قسمت های سر را کوتاه نکرد .

خانمها معمولا طاسی کامل ندارند و کم پشتی موی سر دارند که علت آن نازک شدن کل موها می باشد بنابر این اکثرا کاندید کاشت مو نیستند و در موارد معدودی مناسب کاشت مو می باشند .

اگر خانمی کم پشتی شدید داشته باشد به صورتی که در نور معمولی پوست  جلوی سر واضحا دیده شود و موهای پشت سر او خوب باشد یعنی هم تراکم خوبی داشته باشد و هم خیلی نازک نشده باشد می توان برای او کاشت مو را انجام داد .

کاشت مو در خانم ها در کلینیک دکتر رضائی
کاشت مو در خانم ها در کلینیک دکتر رضائی

اما اگر موهای جلوی سر کم شده باشد یا نازک شده باشد اما هنوز پوست سر واضحا دیده نمی شود و مقدار زیادی موی کرکی در جلوی سر وجود دارد یا اگر موهای بانک موی پشت سر خیلی کم شده باشد یا خیلی نازک شده باشد این خانم کاندید کاشت مو نیست .

در خانم ها ممکن است موهای کاشته شده هم در آینده ریزش داشته باشد و نمی توان ضمانت داد موهای کاشته شده دائمی می باشد اما برعکس در آقایان اگر با تکنیک صحیح کار شود موهای کاشته شده دائمی و همیشگی می باشد .

به دلیل اینکه در ریزش موی خانمها معمولا هم اختلال هورمونی وجود دارد و هم اختلال آناتومیک خونرسانی به منطقه کم پشتی ، بسیار در مورد ایجاد شکاف در منطقه کاشت می بایست جراح کاشت مو با احتیاط عمل کند و گرنه به راحتی عارضه نکروز در منطقه کاشت مو و ایجاد زخم و اسکار و ریزش موهای قبلی فرد بوجود خواهد آمد و در نهایت تراکم موهای کاشت شده ممکن است خوب نباشد یا کمتر از قبل باشد .

دکمه بازگشت به بالا