کاشت مو چیست

کاشت مو جابجا کردن موهای خودتان است از جایی که بیشتر دارید به جایی که بیشتر لازم دارید.

وقتی فردی دچار طاسی و یا کم مویی باشد می تواند از یکی از روش های ترمیم مو استفاده کند.  کاشت موی طبیعی یک عمل جراحی می باشد و برای دریافت بهترین نتیجه می بایست این عمل توسط پزشک متخصص و جراح انجام شود. کاشت مو به روش های سه گانه Fit، Fut و یا روش ترکیبی استفاده می شود و سایر اسامی یا نام دیگر این روشها می باشد یا زیر مجموعه یکی از این روشها می باشد . اسامی جدید و متنوعی که این روزها می بینید و تحت عنوان جدیدترین روش کاشت مو ذکر می شوند شامل

sut , microgrft , supergraft , fue ,super fue ,super fue plus 

همگی یک چیز هستند و همه آنها روش FIT میباشند و از نظر تکنیکی و نتیجه نهایی هیچ تفاوتی با هم ندارند فقط اسم جدیدتر اف آی تی هستند ! فقط همین !

به دلیل آنکه با تبلیغات فراوان انچنین جا افتاده که روش اف آی تی روش قدیمی می باشد و این روشها جدیدتر هستند هر مرکز کاشت مویی برای خودش اسم جدید و تکنیک جدید اختراع می کند اما شما مراجع  محترم پیوند مو بدانید تمام این اسامی بازارگرمی می باشد و هیچ تفاوت عملی با هم ندارند . مرکز ما نیز طبق اجبار ذکر شده از اسم سوپر اف یو ئی استفاده می کند اما بدانید همان روش اف آی تی می باشد !

البته کاشت مو به روش اف آی تی همه جا مثل هم نیست و مراکز کاشت مو با کیفیتهای بسیار متفاوتی این عمل را انجام می دهند اما تفاوت کیفیت و نتیجه بخاطر استفاده از اسامی جدید و تکنیکهای من درآوردی نیست بلکه تفاوت بخاطر رعایت کردن اصول اولیه و استاندارد پزشکی و جراحی و تجربه پزشک و تکنسین پیوند مو می باشد چنانچه مراکزی که بیشتر تبلیغ روی روشهای جدید می کنند کمتر از بدیهیات و اصول اولیه و استاندارد کاشت مو تبعیت می کنند.!

بنابر این سه روش اصلی FIT و FUT و ترکیبی داریم . روشهای FUT و ترکیبی همراه با جراحی و بخیه زدن می باشند و ایجاد خط بخیه می کنند و گرچه روشهای خوبی می باشند اما به دلیل اینکه اکثر مراجعین روش جراحی را نمی پسندند کلینیک دکتر رضائی از مدتی قبل دیگر این دو روش را انجام نمی دهد و

 در حال حاضر ما فقط روش FIT  را ( با هر اسمی که شما دوست دارید صدایش کنید ما سوپر اف یو ئی صدایش می کنیم ) انجام می دهیم و دیگر روشهای FUT و ترکیبی در کلینیک ما انجام نمی شود . 

 

کاشت مو یا پیوند موی زنده جابجا کردن موهای موجود فرد می باشد و اضافه کردن مو به سر فرد نیست در حقیقت در این عمل ما موهای پشت سر فرد را که به آن بانک مو می گوئیم برمیداریم و آنها را آماده می کنیم و در جلوی سر و مناطق طاسی کاشت انجام می دهیم . در این پروسه انتقال بانک موی مراجعه کننده بسیار مهم می باشد . تکنیک متخصص جراح نیز بسیار مهم می باشد تا بیشترین مقدار مو برداشته و کاشته شود و موها در بهترین جای طاسی کاشته شود و بهترین نما و بیشترین تراکم ایجاد شود .

روشهای پیوند مو

روش  FIT :

جدیدترین روش کاشت مو می باشد که بدون نیاز به جراحی، برش و بخیه انجام می شود که باعث می شود بیمار سریعتر بهبود پیدا کند و درد کمتری را احساس کند نسبت به دو روش بعدی که جراحی دارند روش اف آی تی هم برای بیمار و هم برای پزشک مناسبتر و راحت تر می باشد و نتجه بسیار خوبی هم دارد.

در روش fit موها به صورت دانه دانه برداشته و کاشته می شوند و جراحی یا بخیه زدن نداریم . به همین دلیل دوره نقاهت آن کمتر است و بیمار زودتر به زندگی روزمره بر می گردد  درد بعد از عمل کمتر می باشد و مهمتر از همه خط بخیه در پشت سر بیمار وجود ندارد .

چنانکه ذکر شد روش اف آی تی با نامهای مختلفی مانند میکروگرافت ، سوپر اف یو ئی با یا بدون پلاس ، sut ، سوپرگرافت و اسامی دیگری تبلیغ می شود اما همه این اسامی بدون کوچکترین تفاوتی همان روش اف آی تی هستند .

در مورد روش FIT بیشتر بدانید…

روش  FUT :

روش قدیمی کاشت مو می باشد. در روش FUT قسمتی از پوست و مو به عرض تقریبی ۱٫۵ سانتی متر و طول تقریبی ۲۵ سانتیمتر  از پشت سر متقاضی عمل با روش جراحی برداشته می شود منطقه برداشت بخیه می شود و سپس قطعه پوست برداشته شده زیر میکروسکوپ های مخصوص به قطعاتی کوچکی به نام گرافت تقسیم شده  ( گرافتها شامل یک تا چهار تار مو هستند ) و آنگاه این گرافت ها در ناحیه مورد نیاز کاشت بیمار، کاشته می شود .

روش اف یو تی تا چند سال قبل روش اصلی برداشت و کاشت مو بود تقریبا در همه مراجعین قابل انجام بود اما در حال حاضر کمتر انجام می شود و روش اصلی اکنون اف آی تی می باشد . در کلینیک ما نیز دیگر روش اف یو تی انجام نمی شود .

در مورد روش FUT بیشتر بدانید…

روش ترکیبی:

دکتر رضائی بنیانگذار این روش در ایران می باشند و اولین کاشت موی ترکیبی توسط ایشان در سال ۱۳۸۵ و در کلینیک مو ایران انجام شد و همانطور که می توانید از اسم آن حدس بزنید ترکیبی از دو روش رایج FIT و FUT می باشد.

در افرادی که طاسی وسیع دارند اگر بانک مو اجازه دهد یعنی حداقل بلندی موی پرتراکم پشت سر ۵ سانتیمتر باشد که بتوان دو عمل را در یک جلسه انجام داد ما هر دو روش fut و fit را در یک روز انجام می دهیم و مقدار زیادی مو با هر دو روش برداشت می کنیم و بیشتر وسعت طاسی را پوشش می دهیم . گر چه این روش نسبت به روش های تکی اف آی تی و اف یو تی موی بیشتری در اختیار جراح می گذارد اما به دلیل انجام جراحی و ایجاد خط بخیه خیلی مورد قبول مراجعین کاشت مو نیست . در حال حاضر این روش نیز دیگر در کلینیک ما انجام نمی شود .

در مورد روش ترکیبی بیشتر بدانید…

روش هاي جديد کاشت مو

 

روش سوپر اف يو ئي super fue :

در مورد اين روش مي گويند :

کاشت مو به روش super fue یکی از مدرن ترین و جدیدترین روشهای کاشت مو می باشد همچنین در مورد این روش گفته می شود : روش سوپر اف یو ئی جدیدترین و بهترین روش کاشت مو است مهمترین تفاوت روش سوپر اف یو ئی با سایر روشهای کاشت مو استفاده از دستگاه های اتوماتیک و هوشمند در کاشت مو می باشد که با استفاده از این دستگاه های هوشمند می توان تراکم تا 5 برابر سایر روشها را بدست آورد و نیز با استفاده از دستگاه های هوشمند می توان خط مویی بسیار طبیعی طراحی نمود .

اگر از بانک موی خوبی برخوردار نیستید و از روشهای سنتی کاشت مو راضی نیستید و دنبال بهترین روش کاشت مو هستید این روش کامل ترین روش کاشت مو می باشد .

این روش بر اساس روش اصلی fue ساخته شده و فولیکولها به صورت تک واحدی استخراج شده بنابراین برای افرادی که بانک موی ضعیفی دارند بسیار مناسب می باشد .

در روش super fue آنالیز موی سر با دستگاه اسکنر پیشرفته انجام می شود و پوست و موی فرد از لحاظ چربی ، ضخامت مو و مقدار خونرسانی پوست بررسی می شود و بعد از این مراحل ریشه های مناسب و چند تایی با دستگاه برداشته می شوند و این ریشه ها در سلول های بنیادی فرد تازمانی که کاشت انجام شود نگهداری می شوند .

در این روش تراکم 3 تا 4 برابر بیشتر می شود دوره نقاهت کمتر می باشد و خط رویش کاملا طبیعی می باشد مهمترین مزیت این روش این است که برش و بخیه و خط بخیه نداریم اگر شما موهای کم پشت و بانک موی کمی دارید نگران نباشید این روش همه معضلات شما را حل می کند .

 تبلیغ کننده اصلی این روش مدعی است که دارای تنها دستگاه اتوماتیک و هوشمند کاشت مو در خاورمیانه می باشد و تمام دستگاه های این کلینیک هوشمند می باشند و به صورت انحصاری مجری استفاده از این روش کاشت مو می باشند و با استفاده از این دستگاه های هوشمند نه تنها کیفیت کاشت را بسیار بالاتر برده اند بلکه عوارض کاشت نیز به حداقل رسیده است.

حتما ادامه مطلب را در اينجا بخوانيد …….

روش ميکروگرافت :

در تعريف روش ميکروگرافت مي گويند :

میکروگرافت روشی دیگر در کاشت مو می باشد که بعد از روش sut به جامعه مخاطبان ایرانی معرفی شد و به عنوان بهترین روش کاشت مو تبلیغ می شود . در مورد این روش گفته شده مرحله کاشت و برداشت به صورت اتوماتیک انجام می شود بنابراین ظرافت بیشتری در کاشت خواهیم داشت و می توانیم کاشت در حد میکرو داشته باشیم و حتی در یک سایت گفته شده کاشت در حد 4 میکرون انجام می شود !

در کاشت میکروگرافت از تیغ جراحی در منطقه کاشت استفاده نمی شود و هیچ اسکاری در منطقه کاشت نخواهیم داشت در روش میکروگرافت گاه از دستگاه ایمپلنتر استفاده می شود و با استفاده از این دستگاه در حد میکرو می توان تعداد گرافت بیشتری در سانتیمتر مربع کاشت و تراکم چند برابری کاشت ایجاد نمود .

در سایتهای خارجی هم تعریفی که از روش میکروگرافت شده دقیقا همان روش fit خودمان است و منظور برداشت و کاشت فولیکولهای مو می باشد که نام میکروگرافت روی آن گذاشته شده و تکنیک بیشتر از یک fit برای آن تعریف نشده .

حتما ادامه مطلب را در اينجا بخوانيد …..

روش SUT

در توصیف روش جدید sut در کاشت مو به این جملات در سایت های کاشت مو برمی خوریم :

مرکز تخصصی موی رن….س تنها بنیانگذار تکنیک جدید sut در کاشت مو می باشد . این تکنیک جدیدترین و به روزترین تکنیک کاشت موی دنیا می باشد در این تکنیک همانند تکنیک های سنتی نیازی به جراحی یا برش یا بجاماندن اسکار یا درد طولانی یا دوره نقاهت طولانی وجود ندارد

علت برتری روش sut نسبت به سایر روشها برداشت سریع و دقیق گرافتها می باشد که زیر نظر با تجربه ترین تکنسینها انجام می شود و این گرافتها به دقت نگهداری می شود و به دقت در سوراخهای یک میلیمتری کاشت می شود .

با کاشت مو به روش sut شما هر چیزی از یک کاشت مو توقع دارید را ما به شما می دهیم : طراحی خط موی بسیار عالی ، تراکم بسیار عالی و فوق العاده ، گارانتی عدم ریزش موهای کاشت شده تا آخر عمر ، زیبایی فوق العاده کاشت مو ، کاشت بیش از 14000 تار مو در یک جلسه ، تراکم بیش از سه برابر کاشتهای عادی ، و هر چیزی که شما از یک کاشت موی خوب بتوانید در ذهن خود بسازید ما با روش sut برای شما انجام می دهیم .

حتما ادامه مطلب را در اينجا بخوانيد…..

تمام واقعيت در مورد روشهاي جديد کاشت مو :

تمام اين روشهاي جديد همان FIT قديمي هستند و تقريبا هيچ تفاوتي با هم ندارند و حتي اگر تفاوتهاي اندکي هم با هم داشته باشند پايه همه آنها روش اف آي تي مي باشد و مهمتر اينکه اين تفاوتهاي کوچک باعث تغييرهاي بزرگ در کيفيت و نتيجه کار نمي شود مثلا اينکه روش ميکروگرافت تراکم 3 برابر نسبت به روش اف اي تي مي دهد کذب محض است! 

لطفا دنبال روشهاي جديد کاشت مو يا روش معجزه آميز در کاشت مو نباشيد در حال حاضر جديدترين روش کاشت مو همان fit مي باشد که البته بايد با تکنيک درست و اصول صحيح و استاندارد پزشکي و جراحي انجام شود که معمولا مراکزي که ادعا مي کنند بهترين و جديدترين روشهاي کاشت مو را انجام مي دهند حتي اين حداقل ها را هم رعايت نمي کنند !

دکمه بازگشت به بالا