اصول اساسي کاشت مو

چه فردي مناسب کاشت مو مي باشد ؟

يکي از مهمترين مسائل در مورد کاشت مو انتخاب صحيح متقاضي کاشت مو مي باشد به عبارتي چه کسي کانديد مناسب کاشت مو مي باشد و براي چه فردي نبايست کاشت مو انجام شود  .

اصول کلي انتخاب متقاضي کاشت مو

مثل هر جراحي ديگري براي انتخاب متقاضيان کاشت مو اصول اوليه و کلي پزشکي و جراحي بايد رعايت شود تا عمل جراحي بدون هيچ مشکل يا عارضه خاصي انجام شود و يک نتيجه ايده آل ايجاد شود . اهم اين موارد در ذيل ذکر مي شود :

فرد متقاضي کاشت مو مي بايست در سلامت نسبتا کامل بدني و روحي باشد

ناراحتي قلبي يا ريوي وجود نداشته باشد .

ناراحتي کبدي شامل هپاتيت يا افزايش آنزيمهاي کبدي وجود نداشته باشد .

ناراحتي کليوي شامل اوره بالا يا نارسايي کليوي يا پيوند کليه نداشته باشد .

اختلال خوني و انعقادي وجود نداشته باشد لخته شدن خون بايد مناسب باشد.

قند خون بايد زير 150 باشد

فشار خون بايد کنترل باشد

متقاضي کاشت مو نبايد مشکلات شديد ستون فقرات داشته باشد و محدوديت حرکات کمر يا گردن نداشته باشد و بتواند به مدت چند ساعت به پشت و روي شکم بخوابد .

متقاضي کاشت مو مي بايست تحمل ماندن به مدت چندين ساعت در يک اتاق بدون ايجاد استرس را داشته باشد .

حساسيت به ليدوکائين و کورتون نداشته باشد .

اصول اختصاصي کاشت مو

در مورد انتخاب متقاضي مناسب کاشت مو علاوه بر معيارهاي کلي که بالا گفته شد بايد يکسري معيارهاي اختصاصي براي کاشت مو در نظر گرفت تا نتيجه مناسب ايجاد شود و بيمار کاشت مو از نتيجه عمل  نسبتا راضي باشد . اهم اين موارد در ذيل ذکر مي شود :

معمولا سن بايد بالاي 25 سال باشد و زير 25 سال بهتر است کاشت انجام نشود .

سنين بالاي 60 هم بايد سلامتي کامل وجود داشته باشد و در هر صورت مقداري ريسک وجود دارد .

ريزش موي سر بايد قطع شده باشد يا بسيار کم شده باشد و موقع ريزش موي فعال نبايد کاشت مو انجام شود .

منطقه مورد نظر کاشت بايد تقريبا خالي شده باشد و در نور معمولي پوست سر واضحا ديده شود و اگر مقداري کم پشتي ايجاد شده نبايست کاشت انجام شود . اين مورد بسيار مهم است و توضيحات کاملتر آنرا در اينجا مطالعه کنيد .

کاشت مو براي تراکم دادن مناسب نيست و اگر ذاتا موهاي کم پشتي داريد يا ريزش مو داريد اما هنوز مقدار زيادي مو باقي مانده است براي پرپشت کردن منطقه نبايد کاشت مو انجام شود .

بانک موي مناسب از نظر تعداد تار مو و ضخامت تار مو بايد وجود داشته باشد.

اگر وسعت طاسي زياد است و بانک مو محدود است متقاضي کاشت مو بايد توجيه شود امکان کاشت کل سر و نيز امکان کاشت با تراکم بالا وجود ندارد.

افرادي که نتيجه عمل برايشان بسيار مهم است يا تراکم بالا داشتن برايشان خيلي مهم است يا بخاطر ريزش مو دچار مشکلات روحي رواني شديد شده اند بهتر است کاشت مو انجام ندهند زيرا ممکن است نتيجه مورد توقع آنها حاصل نشود و مشکلات آنها تشديد شود.

افرادي که از نظر مالي مشکل دارند و با قرض و مشکلات فراوان هزينه کاشت مو را تامين کرده اند بهتر است کاشت انجام ندهند زيرا به احتمال بسيار زياد از نتيجه عمل راضي نخواهند بود .

دکمه بازگشت به بالا