جدیدترین روشهای کاشت مو

روش میکروگرافت در کاشت مو

میکروگرافت جدیدترین روش کاشت مو

میکروگرافت روشی دیگر در کاشت مو می باشد که بعد از روش sut به جامعه مخاطبان ایرانی معرفی شد و به عنوان بهترین روش کاشت مو تبلیغ می شود . در مورد این روش گفته شده مرحله کاشت و برداشت به صورت اتوماتیک انجام می شود بنابراین ظرافت بیشتری در کاشت خواهیم داشت و می توانیم کاشت در حد میکرو داشته باشیم و حتی در یک سایت گفته شده کاشت در حد 4 میکرون انجام می شود !

در کاشت میکروگرافت از تیغ جراحی در منطقه کاشت استفاده نمی شود و هیچ اسکاری در منطقه کاشت نخواهیم داشت در روش میکروگرافت گاه از دستگاه ایمپلنتر استفاده می شود و با استفاده از این دستگاه در حد میکرو می توان تعداد گرافت بیشتری در سانتیمتر مربع کاشت و تراکم چند برابری کاشت ایجاد نمود .

در سایتهای خارجی هم تعریفی که از روش میکروگرافت شده دقیقا همان روش fit خودمان است و منظور برداشت و کاشت فولیکولهای مو می باشد که نام میکروگرافت روی آن گذاشته شده و تکنیک بیشتر از یک fit برای آن تعریف نشده .

روش میکروگرافت چیست ؟

روش میکرگرافت هیچ تکنیک تازه ای نسبت به روش fit ندارد و دقیقا همان روش اف ای تی می باشد با یکسری دروغهایی که به آن اضافه شده است . 

گرافت یعنی فولیکول مو یعنی مو با پیاز مو . وقتی گرافت کاشت می شود بزرگترین قسمت آن پیاز مو می باشد که قطعا بزرگتر از نیم میلیمتر است یعنی بزرگتر از 500 میکرون! اکثرا در برداشت مو از پانچ های یک میلیمتری استفاده می شود و کمترین پانچی که برای برداشت استفاده می شود 0.8 میلیمتر می باشد یعنی 800 میکرون اما اکثرا از 1000 میکرون استفاده می شود . برای کاشت با هر دستگاه یا وسیله ای ( از جمله ایمپلنتر ) باید سوراخی که در منطقه کاشت ایجاد می شود از سوراخ برداشت بزرگتر باشد تا گرافت در موقع کاشته شدن له نشود و معمولا اندازه این سوراخ کمتر از یک میلیمتر نیست یعنی 1000 میکرون !

با این توضیحی که داده شد اصولا کلمه میکروگرافت کلمه مناسبی برای کاشت مو نیست زیرا کاشت مو در حد 800 تا 1000 میکرون می باشد و در حقیقت میلی گرافت می باشد و نه میکرو . حال مقایسه کنید با سایتی که گفته ما در حد 4 میکرون می کاریم ! دروغ شاخدار به چه بزرگی !!

و اگر ادعا شود منظور از میکروگرافت این است که ما گرافتهای ریز را برداشت و کاشت می کنیم که مفهوم آن این است که ما کاشت موی شما را خراب می کنیم زیرا در کاشت مو همیشه سعی می شود گرافتهای چند تایی و ضخیمتر و بزرگتر جدا و برداشت و کاشت شود .

روش درست برداشت و کاشت مو چیست ؟

چنانکه قبلا گفته شد کلمه میکروگرافت نقض غرض کاشت مو می باشد و گرافتهای میکرو یعنی گرافتهای ریز بدرد کاشت مو نمی خورد بلکه گرافتهای درشتتر بهتر است و شاید اگر تبلیغ روش ماکروگرافت شود معنی دارتر باشد .

یک کاشت موی بدون جراحی یعنی برداشت به صورت دانه ای که روش میکروگرافت هم از همین روش تبعیت می کند وقتی استاندارد و مناسب می باشد که از الگوی زیر پیروی کند :

انتخاب بهترین گرافتهای پشت سر  یعنی بزرگترین ضخیم ترین و چندتایی ترین گرافتها تا بتوانیم با ایجاد تعداد محدودی سوراخ در منطقه کاشت بیشترین تعداد مو را کاشت کنیم و بهترین تراکم را ایجاد کنیم

برداشت تعداد محدودی گرافت تک تار مویی تا در جلوی سر کاشت کنیم و لطافت و ظرافت خط مو را ایجاد کنیم و نمای زبر و خشن عروسکی در جلوی سر ایجاد نشود .

بر اساس ضخامت و قطر و بلندی گرافتهای برداشت شده به همان تعداد و به همان قطر سوراخ در منطقه کاشت ایجاد شود تا موها بدون آسیب دیدن  و له شدن در منطقه مورد نظر کاشت شوند 

آیا روش میکروگرافت را تایید می کنید ؟

چنانکه گفته شد روش میکروگرافت چیز جدیدی نیست و به غیر از یکسری دروغهایی که همراه آن تبلیغ می شود ( کاشت 4 میکرون یا تراکم جندین برابر ) همان FIT معمولی می باشد تازه اگر با استانداردهای واقعی آن انجام شود .

روش میکروگرافت همان fit می باشد بدون کوچکترین تغییر یا نوآوری یا تفاوت کیفیت در برداشت یا کاشت و فقط برای جذب  بیشتر متقاضی کاشت مو اختراع شده و تبلیغ می شود .

در مورد دستگاه ایملنتر نیز در جای دیگری صحبت شده است .

دکمه بازگشت به بالا