سیر بعد از کاشت مو

سیر بعد از کاشت مو از سئوالات مهم مراجعین کاشت مو می باشد ، اتفاقاتی که بعد از عمل کاشت مو می افتد از شب اول عمل تا در آمدن کامل موها ذکر می شود:

چهره من پس از عمل چگونه است ؟ سیر بعد از کاشت مو چگونه است ؟

شما تا زیبایی و تا چهره جدیدتان چند ماهی فاصله دارید و می بایست صبور باشید.

روز عمل با سر پانسمان شده مرخص می شوید، ممكن است خواب آلوده و خسته باشید، اندكی سردرد و سوزش محل برداشت و كاشت طبیعی است كه باید مسكن استفاده كنید. روز دوم و سوم  و چهارم پیشانی و صورت شما ممكن است ورم داشته باشد كه از روز پنجم ورم كمتر می شود به همین دلیل ممكن است تا پنج روز اول را نتوانید سر كار حاضر شوید، روز دوم جهت باز كردن پانسمان به كلینیك مراجعه می كنید و پس از شستشوی سر می توانید پانسمان نداشته باشید.

معمولاً تا 15 روز دلمه هایی روی سرتان وجود دارد كه ممكن است برای شما ناخوشایند باشد اما باید با آنها كنار بیائید تا حدود روز پانزدهم تا بیستم كه خودبخود رفع می شوند بنابراین شما:

یك روز پانسمان دارید.

حدود 5-4 روز ورم اندکی در پیشانی و صورت دارید

حدود 20- 15 روز دلمه روی سر (محل كاشت) دارید.

سیر كاملتر وقایع در جدول زیر ذكر شده است:

 مدت زمان بعد از جراحی منطقه كاشت مو منطقه برداشت مو توصیه
روز دوم در منطقه كاشت مو دلمه تشكیل شده است. اندكی درد، التهاب، قرمزی و بی حسی اطراف منطقه برداشت مو دارید جهت باز کردن پانسمان به كلینیك مراجعه كنید، دلمه ها را دستكاری نكنید، مسكن استامینوفن استفاده كنید.
روزسوم تا ششم دلمه و قرمزی در منطقه كاشت وجود دارد. ممکن است تورم درناحیه پیشانی ظاهر شده و به طرف صورت پیش برود حتی تا چشم ها هم ممكن است برسد. التهاب و قرمزی شروع به از بین رفتن می كند اما بی حس ادامه می یابد جهت كاهش ورم صورت استراحت نیمه نشسته داشته باشید و كمپرس  سرد  و ماساژ در وسط پیشانی استفاده كنید.
یك هفته قرمزی مختصری در محل كاشت وجود دارد. تقریبا ورم كاملا از بین رفته  . خارش وجود دارد التهاب و قرمزی از بین رفته و بی حسی تا حدودی وجود دارد، خارش وجود دارد  حمام هر روز یا یک روز در میان فقط با شامپو بچه ،از خاراندن  منطقه خوددرای كنید درصورت نیاز داروی ضد خارش استفاده كنید.
دو هفته دلمه ها ظاهر شده وشروع به ریختن کرده ، موها هم میریزد شیارهایی در منطقه ایجاد می شود که بنظر می اید کاشت انجام نشده اما این منظره کاذب است ویزیت آنلاین یا حضوری  روش شستشوی سر عوض می شود  چند عکس ارسال کنید . شستشوی سر عوض می شود و باید به حالت رفت و برگشت و سفت باشد تا پوسته ها بریزد
هفته دوم تا هشتم فولیكول ها وارد  فاز نهفته می شوند (تلوژن) و موهای پیوند زده شده دچار ریزش می شوند در محل کاشت و برداشت قرمزی وجود  خواهد داشت نگران نباشید ریشه موها سالم است و مجددا رشد مو خواهید داشت
ماه دوم تا چهارم ممكن است بدلیل ریزش موهای اطراف محل كاشت منطقه كاشت كم تراكم تر از قبل از پیوند دیده شود وضعیت ذكر شده شوك نامیده می شود و طبیعی است اغلب این موها مجددا رشد می كنند.در محل کاشت و برداشت جوش ظاهر می شود كرختی  محل برداشت مو از بین رفته و قرمزی محو می شود موها منطقه برداشت مو را می پوشاند نگران نباشید زود قضاوت نكنید. موهای ریخته شده   (كاشته شده و كاشته نشده )  دوباره  در می آید . جوشها را فشار ندهید و نترکانید غذاهای تحریک کننده استفاده نکنید ادویه گرمی جات ….
ماه سوم تا ششم موهای پیوند شده شروع به رشد می كنند اما در ابتدا خیلی نازك و كركی هستند. قرمزی از بین رفته و منطقه  دهنده پیوند ظاهر طبیعی پیدا نموده است. نگران نباشید. موهای نرمال جایگزین این موها می شوند.جوشها را دستکاری نکنید و تخلیه نکنید.
ماه پنجم تا دهم همه یا بعضی از موهای اولیه ای كه در اثر شوك دچار ریزش شده بودند شروع به رشد می كنند.  نگران نباشید تا یکسال پرتر می شود .
ماه هشتم تراكم ناحیه كاشت مو افزایش می یابد و موها قابل آرایش  كردن می شوند اما ظاهری نازك دارند.
ماه  دوازده بیشتر موهای کاشت شده رشد نموده است  در صورت تمایل به انجام عمل مجدد با کلینیک هماهنگ کنید
پایان سال اول 90% رشد نهایی حاصل شده است
سال  دوم تراكم در طول سال دوم افزایش یافته و بافت مو به حالت طبیعی باز می گردد    
دکمه بازگشت به بالا